Totally vitt

Det snöar, snöar och snöar lite till. Det är galet roligt att åka skidor.

Det är skidtestarjippo i lindvallen just nu, alla möjliga skidmärken står och lånar ut skidor, så man kan testa på lagg man aldrig skulle åka på annars. Jag prövade ett par fetinglagg, 170 långa och jättebreda. Inga pistskidor det inte, roliga men ganska svåra, svängde inte direkt av sig själva, grymma i lössnön. Och jag ramlade igen, kullerbyttor, två gånger. Vad händer? Eftersom ena skidan löste ut väldigt lätt så gick jag tillbaka med den och sa att ena bindningen var felinställd och utlånaren frågade lite misstroende:

Åker du bra? Mmm, ja, jo sa jag. Ha, sa han, om du får säga det själv kanske?

Kanske det.


Det är soft och skönt att vara här utan att jobba, lite som att vara på lägerresa eller något.

Snart promenad med håkman till gymet, på hennes initiativ, andra gången, jag är i smärre chock.


Är glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0