- Kan ni vara lite tysta jag försöker dö här.

Citerat Morgan Pålsson för SVT i Matobo. Förskräckligt rolig film.


Idag är det farsdag. Pappa har fått strumpor med pappa är bäst på. Han är bäst.


Har hittat Bluebox.se. En hemsida med mängder och massor av söta och roliga saker. Som en sån där affär man kan vara inne i i evigheter. Bland annat har dom ett otal olika motiv man kan klä in sin laptop i, alltså bilder man klistrar på utsidan. Om inte min hade varit så svart blankt fin så hade jag gärna haft en liten söt figur på.


Min lillasyster har hår jag vill ha. Hon är sockersöt i teskedsgumme frisyren. Den blir helt perfekt på henne, jag är avundsjuk. Mitt hår har gått i depression tror jag. Har fetutväxt.com och tror stenhårt att någon häller olivolja i schampot. Min familj är storkonsumenter av olja, alla olika former, solros, valnöt, citron, raps, linfrö. Säkert myglar det in sig i håret också.


Jag och pappa satt häromkvällen och tittade på ett av alla inredningsprogram, ett sånt där med en hipp och galen med nytänkandekomplex får helt fria händer att förändra ett stackars ovetande pars nya hus. Jag säger stackars för det blev hemskt och vedervärdigt, i mina ögon.  Självkart tyckte inte det lilla paret det, men jag hade vänt i dörren om någon satt parkett på väggen, lagt in vit heltäckningsmatta, ställt in en lila soffa och skapat en lampa som de kallade amöba. Men jag har ju också en ganska strikt uppfattning om vad jag tycker är snyggt och framförallt vad jag inte tycker är snyggt. Amöbor ingår inte i det. Men som vanligt blev det lilla paret idla åååhh, ooooh och lyckotjut, som tur var. Men tänk om det skulle hända att någon någongång inte blir nöjd. För det skulle ju kunna vara fullt möjligt att kohudar, orangea plastbord och andra crazybanana påhitt inte uppskattas. Vad pinsamt det skulle kunna bli, typ om de står där på tröskeln och ska få se det nya rummet, jätte förväntansfulla också är det helt uppenbart att de inte tycker om det. Kanske till och med börjar gråta. Vad gör man då? Jag har verkligen tänkt på det en hel del det senaste. Antagligen tar man inte med det i tv, antagligen och förhoppningsvis är paret någonstans involverade i förvandlingen. Förhoppningsvis.


Har varit på secondhandguldgruvan. Hittade en grym, grym läderväska. Prövade också en het jätteröd skinnkjol. Ack lite för trång. Annars hade den varit så mega häftig att jag varit nödd och tvungen att överväga ett köp. Så kanske tur att den var lite dra-in-magen för mycket liten. Har också köpt ett par stickade raggsockar. Så nu kan conversen och jag vara oskiljaktiga hela långa vintern. Det är jag lycklig över.


Idag blir det söndagsfamiljeutflykt till sjukhusvärlden. Hade önskat att Linus var med.

Jag saknar honom.


Kommentarer
Postat av: Frida

Teskedgumme frisyr???

Det var faktiskt inte alls snyggt ju...



"robert, göm dig! Spela död""

2008-11-11 @ 10:17:13
URL: http://fridahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0