Angel on your shoulder

Det sjunger Geraldine. Jag hoppas jag har en. 

Lördagskvällen var det förfest hos Julia, singstar och twister. Jag känner att min sångröst inte riktigt kommer till sin rättt i singstar, pricka tonläge big nono. Men Twister är väldigt kul, de andra var ganska runda under sina fötter till min fördel.

Sen var det utgång mot hamnkrogen, men jag åkte hem, var inte taggad på flera vis.
                                                 
                                                                     



Nu är jag brunhårig, känns okej tror jag, har inte riktigt bestämt mig än men bättre än grå utväxt.  Kommer nog ta lite tid att acceptera sig själv som brunett. Blond är ju blond. Jag är ganska korthårig också, men hår växer ju och blir längre som tur är.


Tentaresultatet kom som en lista med kodnummer, och jag kom inte ihåg mitt nummer. Jag riktade in mig på två stycken nummer jag kände igen det ena g och det andra u. Det kändes som att jag var u som underkänd. Det gav mig lite lätta panikattacker under helgen. Har allvarligt funderat på att lägga juridiken på hyllan, innan den ens börjat om jag blivit underkänd. Men så när jag ringde på måndagen var jag det andra numret, Godkänd och tre poäng från VG. Tusen stenar ramlade från mina axlar.


Jag skrev ju en artikel till nationstidningen. Tyvärr hade det blivit något fel så det var hack i den. Också hade de ändrat och förkortat den en del, faktiskt tyckte jag inte om det, faktisk jag blev lite besviken. Jag länkar inte till den utan ni får min version på min artikel här på bloggen någon dag.


 Var hos tandläkaren idag, 20 minuter och 500 kronor. Jag undrar vad alla pengar går till, Är det till lönerna? Inte undra på att folk får tandläkarskräck. Tur att mina tänder hade skött sig. Det satt tavlor i väntrummet med bilder på hur mycket sockerbitar olika matvaror innehåller, och vanlig müsli hade typ lika många som kalaspuffar, betydligt fler än jag orkade räkna till. Som att äta lösgodis i filmjölk till frukost.


Linus kommer hem ikväll, det är underbart. Vi ska åka upp till farfar och sitta på hans sängkant, fråga om han har ätit och krama hans varma hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0