Stavgång rekommenderas.

Lördag idag.
Igår var det jag och Anna nykvist. Vi var och shoppade lite, hittade ett par high heals på rea. Egentligen behöver jag dem inte men det är kul att gå i klackar, och de var jätte billiga och jag tror jag tycker om dem. Köpte också en ny almanacka, en där man kan sätta sina egna bilder med kärlek och sånt man tycker om på framsidan. Nu ska jag bara bestämma mig för vad.

Sen var det vinkväll. Det var underbart. Jag och Anna kan prata så himla bra med varandra. Speciellt med en flaska vin mellan oss. Livets djupa frågor och pojktrassligheter. Vi vänder ut allt. Hon är grym Anna. Är så glad att jag har den flickan. Och så äter vi grönsakser och nötter som de hälsofreaks vi är. Igår blev det även tacos, och mörk choklad.


Var på en ny förskola med småttingar i torsdags, små ljuvliga 1-2 åringar. vi hoppade i vattenpölar, djupa. Barn är underbart underbara.


Jag har powerwalkat det senaste, med stavar, supergrymt. Eftersom jag har hostat och känt mig begränsad att utföra vanlig träning och jag kan inte sitta still så har detta fått bli ett substitut. Det är jätteskönt när man kommer upp i tempo och man blir nästan lika svettig och varm som när man joggar.  


Jonas ringde i veckan, sa att Uppsala var kallt och regnigt både vädermässigt och metaforiskt och hans matte var jobbig. Sen vet jag inte men tror att han försökte säga, försökte nämna lite i förbifarten att han träffar någon lite grann. Lite sådär "det är inget allvarligt men jag har nog börjat gå vidare". Det kändes bra. Då kan nog han och jag, vi, också gå vidare.


Sälen är spikat till första December, boendet blev klart igår, det blir jag och Fanny med ett par. Killen, Hampus är jätteschysst, säkert hans tjej också. Ska ta och presentera mig för henne på fejjan. Hampus skrev att vi kunde samarbeta med vad ta med och inköp, typ strykjärn. ?  

Jag använde inte strykjärn en enda gång förra säsongen, hade inte planerat att göra det denna heller. Undrar om han strök mycket.


Ikväll ska jag träffa Johanna. Det har jag längtat efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0