Nytt år, Nya möjligheter?

Nyår i sälen är ganska galet. Vi åt mysig middag hela kollektivet. Fanny är tillbaka som en brun böna från Qatar. (Ligger för övrigt i Asien, anmärk inhämtade geografikunskaper) Pannacotta och champagne. Vid tolvslaget hade hela Lindvallen samlats för att njuta av fackeltåget nerför Gustavsbacken. Sen skistars fyfrverkeri som aldrig ville ta slut, har utan tvivel kostat en gastronomisk summa pengar, säkert hade många afrikabarns munnar kunnat mättats för det. Men det var vackert. Sen var det fest i var och varannan stuga, alla glada och galna. Jag och Fanny sprang runt i kjol och strumpbyxor och överdragsbyxorna i famnen, frös och kände oss ljöliga med överdragsbyxor i famnen. Men nyår är ju kjol. Jag somnade till ljud av dunka dunka och en evigt tutande säsongarbil. Jag tog en väldigt lugn och fin afton, jobbade ju idag.


Här är utomjordiskt kallt, tusentals minus. En eftermiddag med tvåtimmarslektion på jobbet är olidlig, när jag skulle avsluta sista lektionen i måndags kändes det som om kinderna hade frusit fast och jag pratade i slow motion. Tårna ska vi inte prata om, är förvånad att de fortfarande sitter kvar, har inte vågat titta efter om de bytt färg. Troligtvis är som små svarta kolbitar. Jag för en återkommande diskussion med mig själv om ett par värmesulor till pjäxorna är en adekvat investering. Kommer hela tiden fram till att det är väldigt dyrt men att jag skulle vara mig själv heligt tacksam om jag unnade mig det.


Helgen var trevlig, var borta på Högfjället och åkte. Där har man ju tragglat pisterna upp och ner då skidåkning ännu var en familjesemester att se fram emot en vecka om året. Det är mysigt där, ravinen är nog grym om det snöat. Sen var det röjig afterski till något halvdant coverband som fick igång pjäxhoppande vinterlovare med skryt om tredjeplats i coverband SM 2007. De hade fått 7 röster, så ni förstår nivån.


I tisdags var det skishow, en skara skidlärare åker nerför en backe och utför diverse olika formationer och konststycken på skidor. En del hoppar och voltar varv på varv på ett hopp med en kick som inte är avsedd för vanliga dödliga. Jag var med i en grupp som skulle åka kortsvängar i mottakt, vi hade inte övat något alls. Och det gick sådär, jag tappade kanten på skidan vid en isfläck och höll på att åka ut i publiken. Rätade som tur var upp mig och in i ledet igen. Ska ut och öva, och vässa kanter. Men skishow är kul, fyreverkerier och grejer efteråt.


Nu ska jag kolla in Skype, min teknikmamma tycker att jag ska skaffa detta.


Gott nytt år till alla er jag tycker om och inte har sagt det till. Jag hoppas på ett bra år.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk, va ! att jag en 50+ mamma en dag blir kallad teknikmamma, det måste vara en av de största lögner en mamma 50+ kan utsättas för...!!Det konstigaste är att jag inte vet om jag ska ta det för en komplimanf eller ja, kanske nåt´annat.

Jag bestämmer mig för att tolka hela grejen som ettkul inslag i teknikdebatten. Ska du ha skype eller?

Jag tror att det är så här med mammor i min ålder: dom är inte särskilt teknikfrissar. Men, om dom plötsligt får höra om någon bra teknikpryl som faktiskt går att använda för att få mer kontakt med sina då teknikvan barn.. ja, då tvekar dom ALDRIG då är dom PÅ. Så kan det nog vara med denna totalt tekniko(märkväl o:et) utbildade mamma på 50+.

Kan jag förstå att detta kan vara ett sätt att komma i kontakt med någor eller några av mina barn som jag har fördelade på olika ställen på vårt runda klot,.. ja då hugger jag!

Skaffa dej skype Louise, så kan du prata med din teknikmamma GRATIS!

Va´säger du?

Kram från ett teknikvänligt Höviksnäs.

2009-01-04 @ 19:36:40
Postat av: Anonym

Tänk, va ! att jag en 50+ mamma en dag blir kallad teknikmamma, det måste vara en av de största lögner en mamma 50+ kan utsättas för...!!Det konstigaste är att jag inte vet om jag ska ta det för en komplimang eller ja, kanske nåt´annat.

Jag bestämmer mig för att tolka hela grejen som ett kul inslag i teknikdebatten. Ska du ha skype eller?

Jag tror att det är så här med mammor i min ålder: dom är inte särskilt teknikfrissar. Men, om dom plötsligt får höra om någon bra teknikpryl som faktiskt går att använda för att få mer kontakt med sina då teknikvana barn.. ja, då tvekar dom ALDRIG !då är dom PÅ. Så kan det nog vara med denna totalt tekniko(märkväl o:et) utbildade mamma på 50+.

Kan jag förstå att detta kan vara ett sätt att komma i kontakt med något eller några av mina barn som jag har fördelade på olika ställen på vårt runda klot,.. ja då hugger jag!

Skaffa dej skype Louise, så kan du prata med din teknikmamma GRATIS!

Va´säger du?

Kram från ett teknikvänligt Höviksnäs.

2009-01-04 @ 19:38:49
Postat av: Anonym

2009-01-04 @ 19:40:58
Postat av: Anonym

2009-01-04 @ 19:42:29
Postat av: Anonym

Tänk va´

Teknikmamman har lyckats igen!

Plötsligt blev det två inlägg... det var aldrig meningen. Louise ta bort ett, gärna det översta, det innehåller en massa bokstäver som står på fel ställe!

2009-01-04 @ 19:44:13
Postat av: Anonym

Tänk va´

Teknikmamman har lyckats igen!

Plötsligt blev det två inlägg... det var aldrig meningen. Louise ta bort ett, gärna det översta, det innehåller en massa bokstäver som står på fel ställe!

2009-01-04 @ 19:44:50
Postat av: Anonym

Ja, vad säger man?

Dubbletter av teknikmamman! Det tar visst aldrig slut...

2009-01-04 @ 19:48:22
Postat av: Anonym

Teknikmamman här!

Nu har jag en skypekompis! Katarina. vill du bli min skypekompis?

2009-01-04 @ 20:02:38
Postat av: Anonym

hur går det med skypen?

2009-01-05 @ 23:42:44
Postat av: frida

hahaha mamma kommenterar sönder?

2009-01-16 @ 15:51:02
URL: http://fridahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0