Pray for snow

Växthuseffekten skattar oss i ansiktet. Den är direkt synlig svart på vitt som gräs på snö alldeles utanför fönstret. Tji på mig som klagade på kylan, nu är det plusgrader och snön har gett sig iväg. Riktigt långt bort. Klimatsmarta där ute, säg vad vi ska göra för att rädda planeten. Jag vill att mina barn ska få åka skidor. Man blir total deppig, en av skidskolans vise män spådde snö till helgen så klamrar mig fast vid den förhoppningen.


Jag jobbar på gruppskidskolan denna vecka, riktigt roligt. Fräsare och kidz level 3, skidskolans bästa grupper, ska de vara. Är mina fräsare och kidz bäst? Nej. Men vi har kul.

Kidz level 3 består av två tjejer varav den ena pratar hål i öronen på skånska och den andra säger inte mer än hon behöver, vilket inte blir så mycket med tanke på att den andra gott och väl fyller ut en icke existerande tysthet. Dessa flickor ville idag åka till snögubbeborg, orsakade påvägen liftstopp med tillhörande pistör påhälsning och orsakade också en ramlad skidlärare i liftspåret. Det tog för dessa flickor en halvtimma att ta sig ur liftspåret och ut i skogen och sedan en halvtimma ur skogen ut i backen. Vi var bara en aning sena tillbaka. Men som sagt kidz level 3 är ju bäst i skidskolan.



Jag har värk i mina hälsenor, ena knäet gör ont ibland och pjäxknölarna är snart stora som tennisbollar, men hej jag klagar inte. Ska börja med ledkomplex tabletter och hoppas på framgång.


Har träffats massa elever från förra året, hej louise säger de, och jag ler och håller masken att jag kommer ihåg dem. Ansikten minns man men namn är svåra.


Annelie och Hampus, ena pardelen av vårat kollektiv hade lagat semlor igår, årets första. Jag gillar verkligen grädde.
Nu ska jag ringa mormor, hon ringde två gånger under skishowen.


Love ock kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0