Trassligt hår, trasslig tjej?

Jag sitter här på min säng och dricker kaffe, ledig mitt i veckan. Lyxigt skönt, var uppe och hade en lektion imorse. Med två brittiska engelsmän, har åkt med dem två lektioner, lite trixigt med engelskan må jag säga. Ovant att lära ut på avancerad nivå och få fram exakt vad man vill på ett annat språk. Men de har varit nöjda, de har frågat om jag vill följa med dem ut två gånger, jag har lett och sagt att tyvärr kan jag inte gå ut när jag jobbar. Idag bjöd de hem mig på middag, engelsk mat i deras stuga ikväll. Jag hittade inget artigt sätt att avböja på, jag sa vad trevligt och fick veta var de bodde. Men sen tappade jag bort dem när vi skulle avsluta lektionen, hoppas inte att de väntar sig att jag ska komma för jag har faktiskt inte jättestor lust att gå dit. De har nog inte förstått att jag är många år yngre än dem och faktiskt en dålig konverserare, särskilt in engelska.


Har också haft lektion på franska, två barn på 3 och 5 och deras mamma. Det var skoj och det var svårt och halva tiden smått kaos.


Jonas och Johan har varit här och gästspelat. Jonas hade ångest när han skulle åka från sälenbubblan tillbaka till tentaplugg i Uppsala, förstår honom. Var trevligt att han var här, lite som back in the days, fast bara de bra delarna. Han är så djup Jonas, pratar språk man inte alltid förstår, metaforer är hans grej. En sen natt efter HC liknade han mig vid ett par trassliga hörlurar, han sa en suck när man ser trasslet, att det tar en stund att trassla ut men när man väl har lurarna i öronen kommer det ljuv musik. Tack för det.


Det är fortfarande kallt, jag klär på mig lager på lager och känner mig som en michelingubbe,  gråter köldtårar och får röda ögon. Förra veckan frös jag så att jag mådde illa. Hoppas på snö och varmare grader för ska jobba hela helgen.


Nu blir det en liten promenad och ikväll är gemensam städkväll här i kollektivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0