Smile like you mean it

Jag, Jojjo och Hellman var på bio på Högfjällshotellet förra veckan. Stieg Larssons Män som hatar kvinnor, den var fruktansvärt hemsk och fruktansvärt bra. Jag grät, hackade tänder och drog jackan framför ögonen. Men rekommenderar den stark, Fem av Fem.


Hade i fredags två tretimmarslektioner med enbart nybörjare. Och det var en tokkall förmidddag med massa minus, alldeles för lite kläder och jag trodde aldrig att dagen skulle ta slut. Eftermiddagen höll mig 4 colombianer varm, De bara hamnade i en hög, jag visste inte var jag skulle ta vägen, de kunde inte stå stilla på skidorna två millisekunder utan att glida åt olika håll. Folk runtomkring ställde sig och tittade, kanske hade jag gjort likadant, det var nog ett underhållande skådespel och en svettig skidlärare i mitten. Jag tror faktiskt inte att alla är ämnade att åka skidor, tyvärr. Men huvudsaken var ju att de tyckte det var roligt, och de gjorde de trots att de ramlade sisådär 73 gånger. De skrattade åt varandra, och jag skrattade, även när jag fick hjälpa dem att resa sig 73e gången.

De fick nog lite insikt om hela situationen för dagen efter frågade de mig om jag drömt mardrömmar om dem.


Om väldigt snart är det april, det har då inte märkts den här veckan för det har snöat puder i flera dagar. Hade ett av säsongens bästa åk helt själv i lördags, allt bara gled på. Inga tvärstopp in i träd eller kallsupar med snö i munnen. Just det åket har jag satt fast på hornhinnan.


Ungefär kl 12 idag kom våren förbi och lyste upp världen, till och med en fluga hade hittat fram. Vi tillbringade några timmar i en soffa i solen, skönt sällskap och inga problem i världen, i alla fall var de långt borta. Det går nästan inte att beskriva underbarheten i en sådan här dag.


Mitt hår är just nu i sitt trassligaste läge, ska tvätta håret med balsam ikväll, det kanske reder ut några tovor. Men någon poet sa mig att hur trassligt garnnystanet än är så springer katten ändå efter det.


Kriminologi? Kan det vara framtiden? Jag för just nu en diskussion med mig själv. Jag kanske inte kan sätta dit bovarna men jag kanske kan förstå dem?



Matlådor, never ending story. Trött på dem, Jag vet vad jag vill med framtiden - slippa göra matlådor varje dag.

Glömde sojabönorna på spisen förut, svart kastrull, déja vu? Har det hänt förut? Det luktar fortfarande. Blev inga sojabiffar till imorgon.


Turkisk yoghurt, om jag fick välja en sak att äta resten av livet så skulle jag lätt välja den. Jag älskar den. Helst äter jag den rå som den är.


Lev Väl. kram och puss.

                                                                 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0