Eengland.

När jag klivit iland på flygplatsen och kände mig lagom vilsen över var tåget dit jag skulle fanns dök en rödhårig pojke upp från ingenstans och erbjöd sitt beskydd.

 

Blev bjuden på äkta kinesiskt kalas på det mycket internationella elevhemmet, en massa olika rätter och en del väldigt starka. Det åts med pinnar från samma fat – bordsskcik inte så svenskt så att säga. Men väldigt god mat. Vi blev även bjudna på hemmagjord sushi en dag.

 

Vandrade flera mil i stora staden London så conversefötterna gjorde ont, ont. Hade picnic på en bänk i en park och studerade canada gäss och ekorrar med ludna svansar. Tittade på vackra saker, parishjul och palats och försökte strosa lugnt på hektiska, stressiga jätte shoppinggatan. Massa folk, massa roliga affärer och ett väldigt ha begär. Inhandlade ett par cykelbyxor. Åt smårätter på spansk restaurang. Åkte nästan vilse i tunnelbanan och somnade av utmattning när vi hittat rätt.

 

Mycket mys och hålla handen promenerande. Cambridge var en fin studentstad, college med vakter och golfbanegröna gräsmattor. Köpte ett par prickiga gummistövlar jag är väldigt glad för. Jag oroar mig för den skånska vintern, har hört att värlsdordningen är omvänd här och att det regnar och inte snöar.

 

Mest glad för allt hållahanden.

Åka därifrån var jobbigt – jobbigt.

 

Kom till nisse terminalen i göteborg och var nära att ta bussen till Tjörn. Ville skjuta upp verkligheten lite till. I Lund är det hårt plugg igen och snart en tenta jag inväntar ångest inför.

 

Men har fina minnen att le av som jag kan plocka fram när det blir tungt och slaskigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0