Budgetfrukt i solskenet

Cykeln har fått sig ett nytt hjul, det satt nämligen typ helt löst, vilket jag inte insåg allvaret i förrän M kom hit och suckade och nästan förbjöd mig att cykla på den. Men nu rullar den fint över alla kullerstenar igen. Det lät som om jag skulle ha bytt hjulet vilket inte är fallet, ifall ni kanske trodde så.

 

Jag har köpt en gammaldags väckarklocka på loppis, en sån där man drar upp på baksidan. Loppisen var ute så jag hörde inte hur förbannat högt den tickar när den står här inne på mitt lilla rum. Och den låter olidligt högt när den ringer vilket den gjorde kl 12 häromnatten när jag inte fattat att jag satt den på ringning. Jag flög upp ur sängen. Väckarklockan får numer bo inne på toaletten nattetid.

 

Har hittat värsta braiga fruktstället, de säljer frukt lite överallt på torgen här och jag har hitttat ett som är jättebilligt. Vindruvor, kanske inte hämtade direkt från första klass med helt okej för 6 svenska kronor lådan.

 

Igår var det nationssittning, det var visboksinsjungning. Vi sjöng, lärde oss vett och etikett, skålade till höger och vänster, konverserade och drack punsch.


Är lite sugen på att måla i helgen, skrivbordet ska bli vitt. Lägger kanske upp lite bilder på rummet sen.


Saknar er.

ha det gooodie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0