Du är honungen i gröten.

Idag är det The Mamas & The Papas – twist & shout som går på repeat.

 

Jag har varit på apoteket och köpt vitaminer. Har fått för mig att jag varit trött och att det har snurrat när jag rest mig upp ibland, och på dessa symptom ställde jag proffsigt och ganska ogrundat diagnosen lätt järnbrist. Så har ätit blodpudding (som egentligen inte är min mat) och nu inhandlat vitaminer som heter kvinna i en fin burk med ett chockrosa lock. De järntabletter jag läste på först var avsedda för kvinnor som önskade öka sin fertilitet. Det behovet kände jag inte att jag har just nu så vanliga en om dagen vitaminer blev bra, och kanske börja äta lite förnuftigare.

 

Igår kom en sådan där attack, en skidåkningsattack. Destruktiva tankar.

Men sen trugar man fram lite positiva tankar. Man får lite uppmuntrande ord någonstans så känns det ganska bra igen.

 

Också får man en låt med vackra ord av någon.






Vitaminer, brustablett med fantafärg och kaffe i blommig mugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0