Ett sommarsoligt Lund

 

Då var första skoldagen avklarad. Lite pirrigt var det imorse, det blev lite sådär stelt och förstadagentyst ibland. Men tyckte ändå att det kändes bra, de jag pratade med var bara trevliga, en liten utandning där. Utmattad så ögonen gick i kors sista kvarten av all information om konton som ska anmälas och registreringar hitan ditan. Sen var det pang på med föreläsning och referat av första boken om en vecka. En bok som inte hade inhandlats av undertecknad och som ungefär några andra till skulle inhandla typ just idag. Gick mig svettig och vilsen ett antal gånger i jakt på bibliotek och bokhandlar. Fick den till slut. Bättre framförhållning önskas. Bokjakt är det som ska skrivas överst på listan just nu. Jag som tyckte att jag hade en massa tid att fördriva kände plötsligt ett stort behov av att strukturera upp mina kommande dagar. Det är ett idogt jobb att studera på ett universitet.

 

Har fått en trevlig introduktion till begreppet kriminologi och jag tror jag gillar’t som de hippa nu uttrycker sig.

 

Sen kom pappsen med en madrass och ett skrivbord och skruvade lite så nu har jag ett tämligen komplett rum som jag nog trivs ganska bra i. Gör det så louiseigt det går, ska måla bordet chabby chic och ta en tur till ikea för lite mer förvaringskorgar. Mamma hade skickat med lite bra-att-ha grejer också, hon tänker på allt. Skidskolebilderna sitter på insidan av toadörren, så nu kan jag titta på alla sötingar när jag kissar, om jag bryr mig om att stänga dörren vill säga.

 

Har just haft korridorsmöte här i korridoren, städschema och festdatum avhandlades. Imorgon blir det jobb på klubben nere på nationen, säkert skoj.

 

Och jag har en cykel! Den är visserligen från stenåldern, inte med kvickaste bromsarna och kanske ingen långfärdscykel. Men den rullar, den är grönsilvermetallic med lite spår av lila här och där och nu även pimpad med diverse coola klistermärken. Och den har en pakethållare som jag tror kan lämpa sig bra för skjutsningar.

 På lördag kommer M, då ska jag pussa på honom sista gången på länge.


Nu ska jag kvällsläsa lite i min nyinköpta bok Etablerade och outsiders.

 

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Ååh, ser fram emot långa mysiga inlägg framöver! Du kommer trivas jäättebra säkert. Ska M vara borta i 2 mån eller vad var det? I know the feeling, sis.

Men nu ska jag, M&P kolla på Män som hatar kvinnor.

Saknar dig, pussis.

2009-09-04 @ 20:55:45
URL: http://fridahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0