Lite reflektioner om det nya studentlivet.

Jag var positiv och trodde att jag bodde i en lugn och fin korridor. Igår kom den inbillningen på svaj för här var fest i köket rakt utanför mitt rum när jag försökte sova. Funderade ett tag på öronproppar när det spelades olika musik från olika håll, högt. Det är mycket fest i lund om man vill. Men jag vill nog inte alltid det. Även om jag drack vin 3 på eftermiddagen på afterschool utan skola.

 

Alkohol blir ett smörjmedel för studentlivet, det är inte förrän efter första glaset vin tillsammans som man börjar prata om annat än väder med sina nya klasskamrater. Det handlar om att hitta sig själv på en ny plats och att hitta andra att bli mindre ensam tillsammans med. Det är många nya att lära känna, en stor klass och inte så mycket schemalagd tid tillsammans. Att promota sin personlighet och lära känna 70 nya människor på 15 minuters raster och akademiska kvartar är nästan ångestframkallande. Jag tror inte att det går på en vecka att bli rotad i en ny stad.

 

Vi var på hälsningsgille i den stora akademiska borgen där föreningar och företag av alla dess slag ville dela ut papper och information och få en att skriva på intresselistor. Man fick ihop en hel lunch på reklamkarameller och en banan med fasttejpad kondom på. Jag listade mig hos en vårdcentral och fick en febertermometer. Det känns lite vuxet och läskigt på något sätt. Nu kan man ju veta exakt hur allvarligt sjuk man är. Vissa gånger har man användning av att inte ha en.

 

Jag har funderat lite på att samhällsengagera mig i något sen jag fick en lapp på pakethållaren om att vara med och hjälpa flyktingbarn. Inga olagliga handlingar eller så utan mer åt läxläsnings hjälpande hållet. Hade varit intressant, också i studiesyfte för jag lär mig i böcker att integration är brottsprevention. Hittade kvinnojouren på mässan och fastnade för deras ideella arbete så ska kanske gå på det där informationsmötet, kan bli intressant.

 

Har storstädat idag, det går ganska fort på 20,4 kvadrat. Plus att sängen tar upp stor yta och det är så mycket grejer under att jag helt enkelt inte kommer in med dammsugaren där, synd det. Sen blev det en liten tripp med tåget till malmö, oj vilken stor stad det är, oj så mycket affäer de hade. Ikväll blir det hem till en klasskompis, som bor i en trea, jösses det är stort. Alltså väldigt minimalt med pluggande idag. Ska undersöka om det går att beställa hem självdisciplin någon stans ifrån. 

kramochpuss 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0