Bregottsmörgås cravings.

Har varit hos farmor och hos mormor, mysigt som bara den. Hittade coola jackan a la sportåttiotal på farmors vind. Idag packar och donar jag och äter bröd med bregott extra salt, väldigt tjocka lager, det har varit min största last denna sommar. Snart blir det back till verkligheten och börja ära nyttigt igen. Oj vad jag inte gjort det i sommar.

Imorgon blir det lund litegrann, ska flytta ner mina kläder och andra saker och vara lite ikeashoppinghjälp åt han som flyttat dit nu. Det blir trevligt att träffa Lund igen men framföralltast trevligt att träffa honom där, 5 veckor är långt.

Bilder på sommarens största zuccini planta, faktiskt sådd av mig, dock tyvärr inte helt omhändertagen av mig.

Och sommarens bästa köp, mina prickiga träskor.

Dagg och björnbärspaj.

Sista dagen på mitt alldeles toppenbra sommarjobb. Även om jag var så trött när jag kom hem igår att jag bara ville sova på en filt så känns det himla tråkigt att sluta. Även om killarna bråkar ibland och inte vill gå och lägga sig eller gå upp så är det väldigt underbara också. Igår när en av killarna kom hem från jobbet kom han direkt fram och gav mig en kram. Alltså jag blev så varm i hela kroppen. Så idag blir det sistadagen björnbärspaj, plockade med mycket fastnande i taggar.

Jag var i Lysekil med min mor och far. Vi gick i antikaffären, många andra affärer, åt räkor och hade det väldigt mysigt. Körde förbi en hel äng med cikoria, gotlandsblommor i bohuslän.

Jag och fröken Ling strosade i staden där det var kulturkalas, efter maten var vi sötsugna och köpte i italiensk choklad i en pappersask. Vi åt den med träpinnar på lejontrappan och orkade ungefär en tredjedel.

På vägen hem var himlen alldeles röd bakom tjörnbron och väldigt vacker och jag körde nästan av vägen när jag försökte ta kort med en hand.

Igår satt vi en stund nere i lillahamnen i eftermiddagssol. Kaffe och mörk choklad. Nu är det lugnt i luften sådär som det är i augusti.

Också är det dagg, jag hade glömt stänga dörren till min lilla stuga och det var fukt överallt, fick sova med strumpor.

En karamell som smakar lycka.

Vi ska bo i samma stad och inte ha en tågresa och många dagar emellan oss.

Äntligen.

Nu kan vi äta frukost ihop nästan när vi vill, promenera på söndagarna och cykla brevid varandra.

Det är fint, det är det bästa på länge.

Blomkålsmosförmiddag.

Räkfrossa och tre sorters bär en lördagmorgon.

Snälla sommaren ta inte slut.

Tylösand.

Vi hade görskoj, verkligen görskoj. Vi kom i ösregn och fick en stuga som var dubbelbokad. Dansade på svettiga utestället, sjöng i taxin. Skrattade. Promenerade i sanden. Skrattade. Hoppade och gjorde konster ner i sanden hur många gånger som helst, typ väldigt roligt. Spelade beachvolley, kände sig som ett kylskåp när man sprang och hämtade bollen i sanden. Det fick vi gör några gånger för den flög liksom ganska långt utanför planen ibland. Vi grillade korv och doppade i ketchup och kände sanden knastra i tänderna. Vi solade och brände oss lite överallt. Vi åt chips. Hade sand i trosorna och örorna. Åt chips. Satte upp tält, försökte få två att se ut som ett för vi hade bara betalat för en plats. Skrattade ännu mera. Vandrade till Gessles hotell och kunde tro att vi gick på en gata i hollywood. Vissa dansade och andra var för trötta och gick hem och la sig och hörde regnet mot tältduken. Somnade trots regn, hårt underlag och snarkande kompis. Hemma igen var man toktrött och hade träningsvärk i skrattmusklerna. Camping är skoj.