just nu.

Just nu:

Cykel som inte tyckte om vinter ville inte cykla mer.

Julklappsköp trixigt men skoj.

Sälen ringer och ger lite ljus. Ska jag jobba skidskola någonting detta år?

Dagis. Snoriga tvååringar med mössan över ögonen och vantar som hänger i åverålärmarna kan vara galet söta när det töltar runt och ramlar vartannat steg i snön.

Fiberhuskbrödrecept letande.

Väldigt varm och ceriserosa drömskidjacka. Luktade först grillad korv och nu ättika, plus ungefär hela rummet.

Eldkvarn är grymma.

Jag längtar efter er och att ha jul mer er.

Dr martens kängor är fett snyggt. Jag som trodde jag aldrig skulle tycka det.

En hals som gjort ont en störande millimeter i typ 2 veckor.

Inlett stickad halsduk volym 2.

Och inlett uppsatsskrivande. Läser mycket intressanta vetenskapliga artiklar på löpande band och konstaterar att jag inte kan använda den, heller.

 

Och snart inte sambo på 20kvm mer. Snart långt ifrån igen. Tungt. Som attan.

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0