ovett och onödigt

Igårkväll var väldigt trevlig med glada och skrattiga tjejer, vi åt god fläskfilégryta på Östgöta nation, drack först te och sen rött vin och skrattade lite till. När borden skulle städas undan för nattklubbsaktiviteter gick vi vidare till en bar som inte var nation. Där kostade bubbelvattnet mer än ölen på nation. Men det var lite flottare och jättetrevligt.

 

Idag har jag promenerat med härliga Emma från Sälen. Vi gick långt och länge utanför staden så jag kom hem med en blåsa under ena foten. Typiskt onödigt. Men skön promenad.

 

Och nu är det fredagkväll på denna långa helgen och jag ska bara vara hemma här i mitt rum, tokigt skönt när man är tråktrött och har blåsa under foten, läser bloggar, facebookar och kollar på svtplay, ungefär inget vettigt alls. Men en del av livet måste få vara lite ovettigt för att man ska orka med det vettiga. Har ätit fruktsallad och russin och nu min nya favoritgrej frysta bär med matlagningsgrädde. Smakar lite sommar och farmorochfarfar.

 

Imorgon ska vi städa här på nationen och bli bjudna på mat. Och jag ska ringa min lilla söta Johanna.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0