kärleken den kärleken.

Hejhej

 

Ja valet gick ju inte riktigt som jag tänkt mig, så inte mer om det. Den som lever får se.

 

Lyssnade på ett mycket intressant program om våld mot kvinnor på radion, som min bästa mamma tipsade mig om. Hur poliser inte alltid tar kvinnornas anmälningar på allvar. Hur långt det kan gå när polisen inte agerar. En dotter som berättade om hur hennes mamma blivit dödad av mannen som misshandlat henne flera gånger utan att polisen ingripit.
Jag ska på ett litet studiebesök på kriscentrum för kvinnor nästa vecka, ett ställe dit misshandlade kvinnor kommer för stöd och samtal. Det ska bli spännande. Ska bolla lite idéer till ett arbete med dem. Det är kvinnomisshandel som är det allra intressantaste just nu. Intressant och komplext och spännande.

 

Har tok mycket skoljobb just nu, två baota redovisningar om en vecka. Fick en stressattack förut så jag var tvungen att äta lite créme fraiche direkt ur burken. Jag har en tendens att tröstäta när saker känns lite jobbiga. Det blir nog plugg hela helgen.

 

Jag sprang en sväng i kvällshöstsolen i nya träningskläder som är alldeles perfekta. Sen åt jag kall, stekt falukorv. Har ätit falukorv typ ungefär 6 dagar i rad, det var extrapris på ica. Falukorv är ju gott ibland, men kanske inte riktigt lika gott 6e dagen. Sen satt jag i träningskläderna tills jag frös och sen duschade jag skållvarmt. Nu skulle jag gärna överlämna mig till sängen, ska fråga böckerna om det är okej att återkomma imorgon.

 



                               
Jag och min sötingsysyter. Längesen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0