kefir. och utrensning.

Då har nya terminen börjat, kul att träffa alla klasskompisar. Är mer positiv än jag trodde jag skulle vara när det är tragiskt grått och jag inte är sambo längre.

De här två dagarna har jag sysselsatt mig mest hela tiden. Letat kursböcker på allehanda ställen, secondhandshoppat lite fina grejer, varit på kursintroduktion, fikat med kompisarna, storwillyshandlat, varit på kvinnojouren, köpt garn, tvättat, rensat ur mitt rum på kläder och burit ner i mitt nya förråd. Oj och oj vad mycket kläder jag har, rensade ut lite…. Ungefär en påse.
Och jag har haft ont där en visdomstand trycker sig upp lite till, har därför ätit soppa och filmjölk med banan i små bitar och korvbrödmed smör på. Köpte kefir idag, den smakade som jag minns, lyrön och farmor och farfar, fast på den tiden hade paketet kupoler på framsidan. Och jag ska springa lite också, första gången jag idkar konditionsträning på lång tid, varför är det alltid så där jobbigt att komma igång efter uppehåll? Det kanske förresten inte är så bra att springa med tandont…..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0