Tog sikte söderut igen.

Kom till Lund igår och solen sken, det var en fin återkomsthälsning. Det var mycket snö här, högahöga vallar längs vägarna och moddigt med snö på trottoarerna, inte döenkelt att dra rullväskan där, svettig när jag kom fram. Det kändes trevligt att vara här igen,ganska skönt att packa upp sina kläder i garderoben, pyssla lite och sedan lägga sig i en skön säng som blivit en dm högre med en till madrass av slaget lite dyrare på ikea. Idag kände jag att det var grått utanför innan jag ens dragit upp persiennerna, och det var det, detta väder inger mig inte hopp. Efter en lång frukost sitter jag här och skriver referenser till mitt arbete. Sätter ut punkter och parenteser på exakta ställen och tänker att det här är då inte livet.

Ska tvinga mig lite till och sedan sätta en färgglad mössa på mitt inte nytvättade hår, ta en promenad till bibblan för att dryga ut källhänvisningen en aning för det ser proffsigt ut. Och köpa garn, jag behöver sticka. Sedan ska jag gå hem och göra det lite koseligt för sen kommer han jag saknat lite grann. Vi ska ha det lite mysigt några dagar innan han sätter sig på ett flyg till andra sidan jorden och flera meter snö.

 

Idag fyller också min älskade storebror 25 år. Och kommer hem från Thailand påsammagång. Grattis, grattis till dig. Tänk att just jag fick en sån fin och snäll storebror.

                             

Nästa vecka ska jag åka hem till ön igen för att fira honom. Nu när någon åker till japan kan jag ju göra lite som jag vill, och då åker jag gärna hem till huset med en mamma som gör egen fågelmat av dyra nötter och kärlek och pappan som lagar välldans goda såser och kött alldeles perfekt. Och lillasysystern som är en spännande liten person, för det mesta väldigt glad och söt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0