kärlek är sms skickat tusen gånger

Idag sitter jag här med ett rinnande sår i ansiktet som håller mig fången bort från umgänge och fysisk aktivitet. Just när man inte kan vill man göra massor. Istället sitter jag här och kan inte bestämma mig för vilken bok jag ska börja samla ihop mina anteckningar inför nästa tenta i.


Jag har nu ett dokument på datorn som heter kärleksbrev. Nästan två års sms. Små ord som gjort leenden på läppar. I mörkret om kvällarna, någonstans där timmarna går långsamt, tråkiga stunder fylls med oväntad energi, gråa dagar får en stunds solljus och långtbort blir lite närmare.

Typ. Snart i Göteborg, kylt havet?. Eller. Just plockat blåbär, om jag fryser ner och du kan vi förena våra landskap i en smoothie. Eller. Älsker dig plommongurka.

 

 Helgen var riktigt fin. Mycket skratt och prat. Min mamma och jag är ett mycket bra team.

 Sitter och sätter små färggranna lappar i min lagbok och funderar på om man kan gå en promenad med ett plåster under näsan. Men vid närmare eftertanke avstår jag nog.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0