Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, lev med det.

Nybäddade lakan, de gör världen till en ljuvligare plats.


I Lördags blev det riktigt rolig utgång.  Förfest med väldigt trevliga tjejer och sen dans, dans, dans på hc, pizza mitt i natten och promenad hem i snöstorm. Är glad och nöjd för att det var så kul. Träffade en gammal klasskompis från donner, skoj och längesen, vi var riktiga dudes på den tiden. Vilken stockholmska du snackar Louise sa han. Jag ursäktade mig, skyllde på stockholmsveckan och pekade på tjejerna jag dansade med. Sen dess försöker jag ihärdigt tänka på hur jag låter. Vill inte bli tagen för någon jag inte är liksom.


Vi ska åka på skidlärar SM till Klövsjö/Vemdalen nästa helg. Jag ska inte tävla i år. Jag fegar, håller mig inom trygghetszonen liksom, (feghetszon) tävlar jag inte kan jag inte bli besviken, men icke heller överraskad förståss. Vi åker en buss och alla ska ta med sig sovdon, hur många har typ liggunderlag eller luftmadrass här uppe? Typ noll, det får bli till att ta med bäddmadrassen, får den plats i en ryggsäck tro?


Kollar kläder på Internet, är himla shoppingsugen, försöker uppdatera mig på modet utanför denna lilla vita kokong. Här är det mest färggladast och hängigast skidbrallor som vinner. Och rätt lins på gogglesen.


I onsdags hade varken jag eller Jojjo någon sista lektion så vi gick och bubblade. Vi smet innan jobbet var slut. Kände oss som skolkare, men vi tog det som lite rekreation för trötta och ömma skidåkningsbenmuskler. Sen lade vi upp ett försvar med argument om att vi faktiskt drar in en massa pengar till detta enorma företag och inte kräver mycket tillbaks så då tyckte vi att ett litet bubbelbad inemellan nog inte kunde anses så allvarsamt.


Jag bakade bröd igår, nyttigt dinkelbröd. Tyckte att det blev lite tamt i smaken, får ta och krydda till det lite nästa gång.


Har just ringt en advokat som behövde lite hjälp med var i svängen hon ska börja kantningen av skidan. Haft lektion med henne och hennes man i veckan, sjukt goa göteborgare. De jobbade båda som advokater och hade egen byrå, de drog ner den glamorösa bilden av yrket något men gav en del inspirerande vinklar. Jag lärde mig nog lika mycket som de på våra timmar, de erbjöd mig praktikplats också, spännande eller?


Igår hade vi tjejkväll och hejdåkladdkake mys för en tjej som ska åka till Canada. Tråkigt att hon ska åka för hon är kul och känns som om vi höll på att bli ett gött gäng. Kladdkaka med dumle i är goa grejer.


Trött idag, skulle behövt att inte vara det, kan man dricka kaffeglas på kaffeglas? Svaret får efter överläggande bli ja idag.
Pratar med bror på skype, inte avundsjuk på honom, tentaperiod med 10 tentor på två veckor. Mycket kaffe där.

Fredag är lunch på Wärsan, ska ta och knalla upp för att äta med alla andra som jobbar idag.
Sen måste det bli lite träning, kondisen är inte vad jag önskar.

Ajöss med er.

 

Lite dans efter kladdkakan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0