Fredagsmysplugg

Idag är det fredag och jag har en skön plugga hemma dag i mysbyxor.

Jag ser fram emot en härlig helg, ikväll kommer Linus och Johanna förbi på en fika och för att titta in i vad linus fått uppfattningen som min ”studentgarderob”. De ska tydligen ta en tripp till Danmark för alkohol inköp. Får nog ta och berätta lite för dem om den föreläsning vi hade om tullen och gränskontroller och smuggling….

 

Imorgon ska Anna komma hit till mig, det ska bli underbart. Vi ska dricka vin och prata i flera timmar.

 

Det enda jobbiga just nu är grav träningsvärk, sådär så att det är jobbigt att gå i trappor och sätta sig på toaletten. Och smått men snart också grav plugg värk, tror tyvärr bara det är till att acceptera att denna nog kommer hålla sig ganska kronisk under några år, ibland undrar man hur detta kan vara självvalt.

Också såklart saknads värken.

 


Nu ska jag cykla till Ica och köpa pepparkakor med mögelost.  

 

En låt som är bra och fin just nu är Romeo and Juliet med The Killers.


Juliet, the dice was loaded from the start.
And I bet and you exploded in my heart

A lovestruck Romeo, he sings the streets of serenade
Laying everybody low with a love song that he made
Find a convenient streetlight, steps out of the shade
He says something like, "You and me, babe, how about it?"

 

Well, you can fall for chains of silver, you can fall for chains of gold
You can fall for pretty strangers and the promises they hold
You promised me everything, you promised me thick and thin
Now you just say, "Oh, Romeo, yeah, you know
I used to have a scene with him"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0