En vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin.

Det var korridorsfest i helgen, glad stämning, god vegetarisk lasagne och en del alkohol i ett litet hörn av bilden. Det var tour de chambre, alla hade ett tema på sitt rum med tillhörande aktivitet och dryck.

Hos mig var det mellanstadiedisco. Ni vet, vem dansade med vem? Vem fick chans på vem? Vem hade coolast kläder? Vem fick dansa tryckare?

Det spelades nostalgisk 90talsmusik som spice girls, hanson och myohmy. Vi demonstrerade häftiga disco dansmoves för varandra, vi lekte lady och lufsen med godissnören och gick limbo. Och vi drack bål med hallonsoda och skumgodisar med sugrör i plastmuggar. Det var en mycket trevlig fest och jag känner att jag lärt känna mina grannar lite ytterligare och att det infunnit sig en fin värme här i gemenskapen.

 

Promenerade med Emma från Sälen, det var väldigt trevligt, hon hade lite lätt tentaångest och jag var inte avundsjuk.

 

Har även varit på fotbollsträning i en inomhushall, jag och en tjej från klassen och typ 40 killar. Det var riktigt skoj att spela fotboll igen.

 

Inte mycket annat att prata om just nu, jag har köpt en gardin. Trodde att jag skulle vara gardinlös men omvärderade när jag hittade en väldigt fin. Gammaldags i spets, fast har bara köpt en till ena sidan fönstret, ska känna lite på det och se hur det känns. När jag tänker på gardinen i visa vid vindens ängar så föreställer jag mig att den ser ut lite såhär.

 

Ska laga linsgryta ikväll, men innan det lite gympastyrka och Criminological theory, context and consequences.


Det är kanelbullens dag på lördag.



Embrasses de moi.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0