Tungan blir blå av blåbär.

Har varit hemma på hos älskade familjen, träffade några av finaste vännerna, synd att man inte hinner allt och alla på en helg. Promenerade i varm höstluft och sparade utsikten av det blåa vackra havet. Var och fiskade vid en sjö med Anna. Vi fick inga fiskar men det gjorde inget för luften luktade gott, jag kunde sätta på masken på kroken helt själv och Anna är söt som socker. Och jag har ätit många trädgårdsäpplen med kanel och mammas rotmos som var sagolikt gott och lika orange som en julig apelsin.

 

Håkan Hellström kväll på Liseberg med Jessica Ling var förtrollande underbart och bra. Svårt att förklara, svårt att beskriva.

 

Tillbaka i Lund och det är brottsprevention som gäller, intressant indeed. Funderar på att kanske välja det som yrke när man är färdig här om ett antal år och någon kommer på examensdagen med ett papper där man får kryssa i vad man vill jobba med, då när världen väntar på en. För det är väll så?

 

Vad jag är lite förargad över just nu är att jag rabblar upp en massa måsten att fylla all tid i almanackan med. Typ köpa toapapper och mjölk, kolla om tvättiden är kvar, maila sälenchefen och säga att jag vill jobba dagen efter jag går på jullov, köpa en spetsgardin. Och plugga. Jag ska sluta säga måste, jag blir så trött av det.

 

Har bokat billiga flygbiljetter till kärleken i England. Det ska bli ljuvligt. Det tar bara lite mer än en timma dit med flyget men det känns ändå stundtals så långt bort. Det är på något vis som om skype lurarna gör avståndet längre än långt. Vill hålla handen, vara där, få en slinga borttagen från ansiktet innan en puss.

 

 

Lite bilder

                                                     

                                                         

                                

                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0