2009, Ett väldigt bra år.

Jag åkte skidor i en blårandig jacka. Jag hade världens bästa jobb och träffade många undebara elever. Och många grymma skiddagar jag kommer minnas länge. Dagar och kvällar med pojkar och flickor i det bästa av Sälen.

 

En rödhårig pojke damp ner från himmelen, vi åkte skidor i liftspåren, jag blev kär och allt blev rosa.

 

Jag åkte hem och gräset var grönt och jag pratade mycket i telefon.

 

Det blev en sommar. Mycket jobb på vackra caféet med gott bröd och hektiska dagar så man inte alltid hade tid att gå hem. Flera dagar på en strand med blå himmel, varma klippor och salt på läpparna. Firade midsommar med underbaraste mamman och pappan och systern på en segelbåt i ösregn.

Träffade vännerna från vått och torrt och mådde bara bra.

Det var tåg till och från Östergötland och pussar och promenader. Fiskade kräftor i en sjö för första gången och fick se när de kokades och blev röda. Gotland var skoj, vackert och underbart med blåa blommor längs vägkanterna. Bensinstopp på en grusväg, turkost vatten och picnic i månljus.

Jag köpte en liten blå och söt segelbåt. Var glad för storebrodern som flyttat till ett litet hus med en flicka han tycker om.

 

Sen fick jag ett rum i en korridor och åkte till studenternas Lund. Började läsa om tjuvar och bovar och lagom mycket kriminalitet. Tyckte att det var så intressant som det kan vara, förutom när man måste skriva tentor så man får värk i handen. Träffade många trevliga människor, sjöng sånger vid långbord på nationer och cyklade på kullerstensgator på en metallicgrön cykel och tyckte att ett sadelskydd kan vara den bästa uppfinningen i en regnig stad.

En pojke ville läsa engelska i England så vi fick dejta på skype. Sen åkte jag och hälsade på och vi strosade i stora staden och jag köpte prickiga gummistövlar.

 

Det blev en liten vinter i sälen igen, jobb i skidskolan i massa minus och en jul med hela familjen i en stuga i snön. Skål och puss med världens finaste då nya året kom.

 

 

Ett väldigt bra år, många stoppa tiden dagar.  Hoppas detta blir lika bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0