skola i sälen

Det är tjugo och lite till minus, soligt, glittrigt och förfärligt vackert utanför fönstret. Jag sitter framför datorn och skriver på ett arbete från skolvärlden och ser skidbackarna bara jag vrider på huvudet. Igår jobbade jag och åkte skidor och idag sitter jag vid ett köksbord och letar orden till uppsatsen. Det är en kombination så bra den kan bli. Lite ovant i början när skolböckerna inte riktigt passade in bilden men vande mig och nu är det fint med lite av båda världar. Fast blir smått rastlös och får skidsug i benen när jag vet att jag kan gå tvåhundra meter och få svånga svängar nerför backen. När det kryper för mycket tar jag på mig de fyrtioåtta lager byxor och tröjor man behöver och går ut och andas lite vacker sälenluft.

 

Jag ska skicka iväg arbetet ner till skåneland och bli fri och ledig i några dagar, hoppas farbror akademiker godkänner det trots lustiga översättningar från engelska, och gör han inte det så finns det bättre saker att bekymra sig över.

För jag ska njuta av att vara här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0