mondaj

Jag var på gåsmiddag med en massa herrar igår. Riktig gås som hade varit i ugnen hela eftermiddagen. Med sås från skyn som var ungefär 150% fet. Som först skar sig med rödvin men blev god tillslut. Sen var det ostkakansdag som var väldigt gott och längesen, har inte ätit det sen jag åt det typ en gång i veckan på ålderhemmet.

 

Jag har köpt ett par stretchjeans. Hur skönt är inte det alltså. Och som dom stretchar, kunde ta typ 3 storlekar mindre än jag brukar ha, det var lite boostande. Nu kan jag ha mina stretchjeans långa mördarpass på biblioteket (som kanske inte är så jätte långa) utan att få magknip.

 

Idag har jag läst lite grann om seductions of crime, hur brott förför. Ska gräva ner mig i ett kapitel som heter ”Of Hardmen and Bad niggers: gender and etnicity in the background of stickup” Också har jag sprungit med fotbollstjejerna så jag fick ont i tungan.

 

Och som ungefär vid den här tiden förra året tänker jag en del på sälen just nu. Det är snö där just nu. Man kan åka skidor där nu. Jag tittar på bilder och tänker på allt man har upplevt där, hur enormt roligt och underbart man har haft det. Små stunder spelas upp i huvudet, typ att gå till en lektion och möta en lite skidåkare och få en stor kram. När det snöar bomullstussar och allt bara är vitt och mjukt. Sköna svängar. Att leva i underställ. Underbara, fina minnen. Så just nu saknar jag det lite grand och en del. För jag tänker jag att jag har tagit ett litet steg ifrån det. Så det är lite sorgligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0