210

Nu när jag ändå sitter här och skriver och vill hitta på en massa annat kan jag ju ändå slänga ihop en lite summering sådär av förra året, Som på det stora hela var ganska bra.

 

 

Åkte en massa skidor och jobbade i skidskolan samtidigt som jag pluggade. Nästan lite för bra för att tro det. En alldeles grym vecka i franska bergen med snö så bra som den kan vara, trötta ben och glada känslor. Och jag fick åka slask och känna på det där bästa av ett vårigt Sälen. Fick möta en vår i lund som var riktigt fin och solig, solade och hängde på balkongen. Upplevde en galen karneval med kortege och spex. Sen blev det sommar och Tjörn igen. Roliga, roliga sommarjobbet. Längtar lite efter killarna där nu. Plockade mycket bär och myste. Hade en underbar kväll nere vid vattnet med fin tjej och vin och nakenbad. Tältade och hade skoj mer fler tjejer vid en lång sandstrand.

 

Lite rimforsa också, varmt på en sjö och sen Öland.  Sedan Skagen som blåste men var väldigt fint, kärleksfullt och mysigt.

 

Sen började hösten och en bra kille flyttade dit jag bor. Det visade sig bli lite jobbigt för honom som egentligen ville åka mer skidor. Fick känna på hur det kan vara att sova bredvid någon som inte kan sova. Men vi kämpade, pratade, kramades hårt, andades mitt i natten och sen blev det liksom bättre. Det kom en massa snö i Lund och december blev himla bra. Pulsande i snö, ljus och mys. Sen en alldeles jättefin riktig Jul.

 

Många timmar i bil upp till vildmarken, avskärmad från allt och det var förträffligt skönt och lugnt. Åkte lite skidor med bara skog och tyst runtom, skål och gott nytt med fina föräldrar och så var det med det året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0