brysselkål en fredag.

Grannen under försöker bli musiker, fiol oftast, något blåsaktigt ibland. Tyvärr låter det som att han behöver lite träning.

 

Igår åt jag brysselkål och fiskbullar. Idag är det fredagkväll och jag myspluggar. Så idag äter jag rester, fiskbullar och brysselkål en fredagkväll, hårt är studentlivet. Men piggar upp det hela med en centimeter chévreost. Och japanska lavendelkolor. Och te. I mängder. Som jag dricker te. Jag knarkar det, speciellt i pluggtider. Har typ 10 olika sorter men är lite trött på alla. Det blir snart ett besök till teaffären. Det är roligt som en godisaffär. Fett dyrt dock. Förra gången råkade jag ta ett ekologiskt som var ännu dyrare. Det dricker jag med andakt.

 

Imorgon ska jag se en liten bit av skåne. Åka 1,5 timme i bil för att spela en träningsmatch, i tentatid (idiotiskt). Hoppas vi vinner.

 

En vecka kvar till tenta, jag är redan trött, mentalt trött. Fast det ät jätte intressant det jag läser. Men jag blir så trött av att komma ihåg allt.

 

Men om en vecka kommer min mamma hit. Det längtar jag verkligen till. Utlyser dock varning, mitt rum och kylskåp kommer kanske inte vara i topptrim efter tentabubblan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0