Får se halva sverige en juldag.

Sitter på tåget tillbaka till vita sälen. Nio och en halv timma, tåg, tåg, tåg, buss och buss.

Blir underhållen av en liten Axel som målar målarbok i 2 minuter, tittar på byggare Bob i 3 och häller ut ramlösa på bordet som han sedan torkar upp med målarboken.


Julafton var underbar. Frossat mat och lagt på lager så att jag kan klara mig på mina rotfrukter och bönor ett tag till. Och jag fick julklappar också, en massa jag blev väldigt glad för, grymma syster hade fixat en prenumeration på åka skidor. Och mamma och pappa hade prickat in de saker jag skickat bilder i mms på, fast att pappa undrat varför jag skickat bild på ett duschdraperi. Det var ett par mysbyxor. Tänkte på Linus som är på en båt i Riga, undrar hur den estniska julkänslan är.


Farfar var inte där, det kändes för han brukade ha en väldigt central roll på jul. Han läste inte julevangeliet och kunde inte se till att våra glas aldrig var tomma. Jag och kusinen delade ut julklappar istället. Bästa rimmet var från pappa till mamma, mycket fyndigt och genomtänkt - denna värmer dig om kvällen, om vi drar till fjällen. En morgonrock.

Kommer sakna er.


Kommentarer
Postat av: fritjoff the one

jag saknar dig redan hörrudu!

ta ett åk för mig bästaste syster!

PUSS

2008-12-25 @ 19:03:25
Postat av: Linus

Fick du en prenumeration på Åka Skidor? FUSK!

Och om inte fröken Hellgrens geografikunskaper är de sämsta så säg.

Riga ligger i Lettland!

2008-12-26 @ 10:21:34
Postat av: Anonym

oj då har jag sannerligen levt på en lögn hela mitt liv. De är inte lätta de där baltländerna, men har bestämt trott att estland och riga hör ihop.

2008-12-27 @ 10:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0