De va la änna roolit.

Min mormor är grym. Hon är det. Det finns inga ord just nu men en dag ska jag försöka hitta dem och göra henne rättvisa. Och denna göteborska, den är helt underbar, det är när man varit i andra delar av vårt land och hört människor prata på andra sätt som man verkligen kan uppskatta den. Min mormor är göteborska. Jag och Linus var där idag och åt köttfärslimpa och provsatt hennes nya gungfåtölj. Äkta och unik ska vara med i sagan om mormor.

Och vi har ätit en enorm amount av pepparkakor. Göteborgs bästa från Sankt Sigfridsplan, de får beställas vid midsommar. Sjukt goda.
Sen var vi och kollade lite skidprylar, blåa hjälmar och turkosa googles. Jag skulle kunna vara en regnbåge om jag fick.


På måndag börjar julkalendern, jag är spänd, förra året gick jag skidutbildningen halva december och denna diskuterades mycket under lunchrasterna. Det var så mysigt att gå upp och ta med sig täcket till soffan och kolla på julkalendern. 


                                                
                                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0