En mer jämställd värld utan vinterdäck, ?

Så ska man packa igen, jag börjar få in vanan. Jag tittar på mitt golv och suckar lite lätt, så mycket grejer. extremt mycket. Var och willyshandlade igår också,  det finns inte direkt några billighetsaffärer i sälen. Köpte duschkräm med jordgubbsdoft för 9,90 svenska kronor.

Frida är med i en fototävling, http://www.pluggad.net/fotoskola/final.asp.
Gå in och rösta på henne, Nr 7, vattendroppen, den är ruggigt snygg. 

                               


Idag ska jag och linus byta till vinterdäck på vita bilen, eller han ska byta, jag kommer antagligen att stå brevid och titta på.  För jag vill lära mig att byta däck, det är sånt som skulle vara så bra att kunna, för jämställdheten. Jag vill inte behöva ropa på någon annan för att jag inte kan själv.  Jag skulle antagligen kunna slippa undan ett helt liv utan att behöva byta några däck, men jag vill egentligen inte att världen ska vara sån att pappor byter däck och mammor manglar dukar. Fast antagligen finns det någon slags underbyggd anledning till att kvinnor just inte byter däck så stor utsträckning byter däck som kanske män gör. Jag får återkomma med en rapport senare, antagligen kommer jag att inse att det kommer vara väldigt jobbigt för just mig att lära mig att byta däck.

Sen blir det promenix med emma som är tillbaks från Oslo, vi kommer ha mycket att prata om känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0