Glad.

Så har man gjort sista dagen i skidskolan. Just nu är jag lite tom. Det är skönt en del, det har varit stunder när jag undervisat det senaste då jag undrat var jag är någonstans, hela jag har liksom inte varit där. Men det har också varit väldigt många stunder då jag slagits av den där overkliga känslan av att undra om det händer att jag jobbar nu, om man får ha det så kul och vackert när man arbetar. Stått i en lift och tittat ut och tänkt att ett sådant här kontor får man aldrig igen.


Så en sån där elev som jag kommer ha med mig länge. Ida, en liten dansk flicka var sockersöt som få. Kom och gallskrek till första lektionen men var sedan helt ljuvlig. Hon lärde sig inte att ploga på 4 lektioner, hon körde parallella svängar ibland när hon ville eller bara störtlopp rakt ner och tyckte det var helskoj tills hon kraschade i ett staket. Hon ville inte bromsa, jag gjorde allt jag kunde och kände mig en smula misslyckad som skidlärare men vad gör det när vi skrattade nästan hela tiden. Hon var helt enkelt überunderbar, hon kunde plötsligt bara ropa:

- Louisee, Ja har saunat daj.
Vem gör det liksom.


Har även åkt med en kille med någon form av autistiskt utveklingsstörning. Joel 15 år med specialområde hajar. Och seriefigurer, luke skywalker och dinosaurier, och pingusar i jackan. Han fick en idé på pannan och döpte mina skidor till Twister och Rocketboy. Mycket lärorikt.


I måndags var vi på personalkväll i fjällkyrkan. Fjällkyrkan är Sälenvärldens motsvarighet till ungdomsmottagning, kombinerat med kyrka. Lätt en av Sälens mysigaste platser. I måndags var det infokväll och påskbuffé, gratis och välbesökt. De pratade om vaccin för livmoderhalscancer och hade frågelåda om pinsamheter medans vi målade ägg.


Ser fram emot att ha två veckor semester nu, bara glida, och göra ganska lite. Kanske sola en del och ta ett och annat sorbetsnö åk. Måste bara ha en liten dejt med studera.nu först.


Ikväll verkar det vara Agnes på HC, och imorgon eller dagen efter det ska vi gå på tur på fjället. Sånt man måste ha gjort när man har bott här i ett halvår två gånger.


Är man glad får man säga det, så jag säger jag är glad.


Ha det underbart. Glad påsk till er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0