Två Fadderittan dagar.

Ena i Trysil i vårsol med Jojjo och Calle. Grym åkning utan att tänka. Vätskepaus och norsk kexchoklad i solstolar. Livsnjutning tror jag att jag vill kalla det.


Denna grymma dag avslutades på Gustav Grill&Bar med öl med körsbärs smak. En bra kombination för mig som inte rikktigt är så förtjust i ölsmaken. Samma goa järngäng spenderade även några timmar nere i byn med shopping och fika. Cheap Monday jeans för 100 kr, rena kapet. Idag har vi grillat korv i backen, jag och Calle har jibbat i parken. Hoppade och snurrade över lagoma hopp, galet skojigt.

Har för tillfället gett upp att tänka så mycket när jag åker. Jag letar en känsla, kör på och är löjligt glad. Det går fort ibland, tokigt ibland och är kanske inte helt tekniskt korrekt men jag ler hela vägen inifrån.


För er som läser kan det tyckas mycket skidåkning. Men denna upptar min tankeverksamhet och min värld.


Jag väger utbildningar och blickar mot en framtid med studier men jag måste ändå medge att det just nu med en sol het, himmel blå och mjuk snö känns dyngtungt att behöva lämna denna oftast underbara värld.

Det är mindre än en månad kvar och jag vill just nu bara stanna tiden, trycka på paus ett litet slag. Det ramlar ner snö från taken och påminner om att tiden rör sig.

Jag ser fram emot sommaren och ett blått hav hemma. Men att lämna detta blir sorgligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0