ser det snöar

Igår låg det lite snö på marken. Som ett tunt lager vitt hopp för skånes sydliga klimat. Men ack vilket hån, idag var det slaskväder och all mysig känsla som borta. Tur för min överlevnad att jag snart flyger till den riktiga snön, som aldrig smälter….?

 

Det var sittning på nation med klassen i lördags, så söndagen var en väldigt trött dag. Jag och Ellen spanade på sopdykaren som besöker vår sopcontainer utanför huset, sorgligt och tragiskt men ändå spännande. Stötte på honom på gården och konstaterade ganska snabbt att han inte verkade vara den trevlige typen.

 

Jag känner mig redo för jullov nu, skrivit julkort, handlat julklappar, plundrat pepparkakshuset och blivit hög på pepparkakor och bränt socker. Men innan plugglivet vill släppa oss ska vi ha två föreläsningar om dagen veckan ut, mer än vi haft på hela terminen. Och trots väldigt intressanta och nyttiga föreläsningar drabbas jag av ”inte kunna hålla öppna ögonen sjukan”, den är hemsk, jag vet inte men jag diagnostiserar den kanske till mitt kaffe paus försök. Ett dumt och onödigt försök som är dömt att misslyckas, men jag ska se hur länge jag håller ut. Funderar på att ta med mig typ nagellacks remover att sniffa lite på när jag känner att sömnsjukan kommer krypande imorgon.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0