Det er sjovt att sta pa ski

Hej igen.


Sportlovsveckorna är här. Mycket danskar, fått mycket träning i detta dejliga språk, börjar bli bra på att svälja ner alla ord i halsen.


Mamma och pappa och Frida var här förra helgen. Underbart och härligt att träffa dem. Fick några dagar med skön åkning, hade lite skidskola med mamma, en bra och tacksam elev. Hon skrek när hon fick in känslan av att åka på räls. (Kanta skidorna). Pappa pumpade puder, det kan han. Lillasyster stannade sedan några dagar och sov på mitt golv, myspys.


Var med i parallellslalom tävling mot lag från Trysil. Var anmäld mot min vilja och jag åker inte bra när det står pinnar i vägen, så är det. Ont gör det också, för att köra bra ska man köra så nära portarna som möjligt. Det känns att knuffa till dem med överarmen. Kör man för rakt på dem kan det bli lite tokigt. Jag gränslade en port och smällde i den med knogen vilket resulterade i ett osmidigt finger och att en del av mina lånade skidor spårlöst försvann. Tänk att det ska vara så svårt att åka när det står saker i vägen.


Hade hemsk feberfrossa igår, frös som en gris under täcke, täcke och morgonrock. Hade konstiga feberdrömmar om branta backar och danska elever. Sen flög den iväg inatt, svettades floder och mår helt okej idag. Fast får nog bli en skidfri dag idag, hör mamma sjuksköterskans röst i bakhuvudet, fast solen skiner och snön glittrar. Bittert.


Alla hjärtans dagen idag, förra året fanns det chokladhjärtan i mitt skåp på jobbet, tror tyvärr inte att det finns det idag. Men måste kanske upp och kolla för säkerhets skull. Hoppas dock inte på för mycket.


Massa kärlek till er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0