Virkade hjärtan.

Vaknade med energi idag. En ledig torsdag. Var dock uppe och körde en lektion i morse med två urgoa tvillingar, en orsakade en krock och en blödande snowboardåkare och den andra hamnade under sittliften vid avstigningen. Men fick dubbla hejdå kramar och en mycket nöjd pappa.  

Vecka nio är stockholmsveckan number one. Tror jag bara har haft stockholmska elever denna veckan, många elever med pengar från Östermalm och Lidingö. Många trevliga elever, bland annat Axel 3 år. Axel är väldigt liten, han kan inte bromsa, jag har försökt med allt. Men han har lärt sig svänga, tyvärr inte helt kontrollerat. Han kan hålla koncentrationen i typ 3 sekunder och han är väldigt duktig på att sjunga. Han är en sån där som man vill ta med sig hem. En sån där som gör att jag kommer att sakna skidskolan infernaliskt.


Idag är en ta tag i saker dag, bland annat betala hög telia räkning. Och börja blicka framåt, det finns ju en framtid som behöver lite hjälp på traven. Lämna bubblan ångest börjar långsamt krypa upp längst ryggkotorna. Någon som har världens bästa sommarjobb att skänka bort?

För jag har värsta grymmaste jobbet precis just nu och tycker det känns så felvänt att skriva jobbansökningar, men snön smälter ju tyvärr.


Storebror var här i helgen, väldigt, mycket härligt. Mycket skidåkning i både Hundfjället och Trysil. Drog ut honom i väggen offpisten, tror han tyckte det var kul även om han inte glädjeskrek just då.


Vecka Tolv blir det utbildning, ska gå steg 4 och bli bättre och förstå varför vi gör som vi gör och varför vi ska göra som vi ska när vi åker skidor.


Handarbetsskarriären går framåt, vill inte påstå uppåt men är ändå aktiv. En randig mössa har virkats, tyvärr lite smal passform, liknar ett visst preventivmedel på huvudet. Nu har jag gett mig in på mönstervirkning, dumt gjort det, repa upp går inte heller.


Det är EMD på Hc ikväll, kanske blir ett besök dit, kommer inte ens ihåg när jag var där sist, Vad har hänt? Jag har inte svar.


Tackförmig för idag.

            


Kommentarer
Postat av: frida the one and only

oj, hur gick det för linus i väggen? :D

2009-03-02 @ 11:50:25
URL: http://fridahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0