Gottländska är en fin dialekt.

Citronhonung är ingen hit. Min morgongröt smakar väldigt konstgjort.


Jag hade matlagardag igår, 5 matlådor fick jag ihop. Alaska Pollock i 2 av dem, bra fisk det, billig också. Avskydde den när jag var liten, pappa brukade säga att den levde där det var så kallt att strålen frös till is om man kissade ute. Precis som han lurade oss att corn flakes var gjorda av tillplattade köttbullar. Lättlurade, jag gick dock aldrig på det, bara Linus.


Det snöar. Inget rasp under skidorna. Jag är lycklig, obeskrivligt.


Kolla in vimmeltv på youtube, - Kom igen nu Britt-Marie, kör för faa-aan. Gör det.


Nu ska jag lägga upp maskor till en mössa jag redan repat upp 15 gånger. Mormor ringde och sa att hon hade ett mönster till en kofta hon tyckte att jag skulle sticka, får nog öva lite då.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad då att jag gick på det? Nog att jag gjorde!

2009-01-20 @ 22:57:07
Postat av: Charlie

Britt-Marie, haha! En klassiker! :)

2009-02-10 @ 21:33:46
URL: http://charlieiqatar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0