Pink and Floyd.

God dag,


Ääntligen är det varmare, jag är oändligt tacksam, trodde ett tag att termometern hade fastnat men idag har vädret varit helt perfekt. Mjukt och skönt i backen och när man kom upp med sittliften möttes man av en vacker januarisol.


Väcktes inatt av att någon ville slå in min ruta. De knackade och bultade så jag trodde glaset skulle spricka . Inte nog med att de väckte mig, de hade tagit fel på rum, det var fröken brevid som var den de ville påkalla uppmärksamhet ifrån, 2 på natten. De fick arga blicken idag. Skulle säkert kunna gå under föragelseväckande beteende.


Skishowen i tisdags gick bättre, blev dock pååkt av en störtloppsåkare utan kontroll några minuter innan. Voltade och hamnade på höften, vårt intränade schwizerkors fomation på fyra hade kunnat bli ett kors på 3.


Jag som trodde jag blivit av med engelsmännen, men icke. Blev uppringd av receptionen på kvällen av en kille som påstod att det stod två engelsmän där som ville att jag skulle komma hem till dem. Jag fick snabbt fram att jag tyvärr inte kunde närvara pågrund av sjukdom (vitlögn, jag fegade ur). Skickade ett meddelande och tackade politely för inbjudan, trodde att det hela var över, att jag var i säkerhet och männen var på väg hem till sitt egna brittiska land. Men ej, för jag fick ett meddelande tillbaka där de frågade om jag ville come out to play tonight?  Hur tydlig måste man vara? Play vaddå?


Har varit nere i byn och inhandlat mer garn av en söt liten gubbe. För vet ni vad, det har blivit en mössa och en halsduk. Mössan gjordes om ett antal gånger, erkänner att jag inte är 150 procent nöjd med formen men färgen är grym, starkt rosa. Den får väga upp grabbigheten i min outfit. Så nu ska det bli något riktigt rött, eventuellt en mössa med bättre passform.


Fick meddelande av syster någon gång inatt, hej jag saknar dig lite. Jag saknar dig med. Hoppas du kommer och bor hos mig. 



                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0