Snöbräda, döbräda

Jag har åkt snowboard. Jag tycker inte att det är kul. Jag är ett hopplöst fall. Jag lider av att känna mig så dålig, det retar mig. Sjukt onödig sport. Nyttigt att känna sig in i sina elevers situation. Lätt att stå och tjata om hur lätt det är när det känns som världens omöjligaste sak att svänga åt andra hållet. Kanske, kanske att jag ska testa igen.


Det ska snart färgas hår här i boendet. Fanny ska bli blondare blond, eller bleka sina "svarta" centimeter och jag ska bli lite brunare brun. Hoppas det går bättre än förra året, jag blev ryss-Olga-högul i håret och fick akutboka tid hos jättedyra sälenfrisören. Hon rättade till hobbyfärgar misstagen men gav en svidande känsla i plånboken.


Varit på nya upptåg med kidzen, idag blev vi ståendes i backen i 10 minuter för att lyssna till när skånska Nina berättade om en pjäs hon sett med Stefan och Krister. Det blir ibland lite invecklat när Nina berättar, hon brukar liksom tappa bort sig på vägen. Men det var bra att hon fick prata en stund för hon var nästintill gråtfärdig när vi åkte (tog oss ner) för röd isig backe. Hon tyckte att det var lite för mycket folk i backen så hon sa att vi borde skaffa en tiger från djurparken att skrämma bort dem med. Utmärkt idé. Sedan höll hon kvar mig när vi slutat lektionen och förklarade ingående handlingen i filmen Alvin och gänget, uppfattade att det handlade om tre ekorrar.


Var på morgonskidåkning i morse, övar på att rulla från kant till kant på två tennisbollar. Ganska skön känsla.


Snöade ungefär 0,5 mm idag, mest hånfullt.


Nu ska jag sova, det är bevisat att sömn stärker immunförsvaret så har fått order från chefer om att sova för att hålla oss friska. Hela skidskolan har varit sjuka. Inte konstigt när alla andas och bor på varandra.

Imorgon är det torsdag, då ska jag handla basilika, är inne på det nu.


Kommentarer
Postat av: frida

Du borde köpa den där tröjan, I will never try snowboarding again!

Kan fanny bli blondare?

jag saknar dig!!!!

jag ringer snart!

pussochsvej

2009-01-15 @ 16:04:57
URL: http://fridahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0