Internationella kvinnodagen

Jag skulle vilja skriva ett häftigt inlägg om denna viktiga dag. Men jag sparar det till nästa år. Får inte rikitgt inspirationen här framför Mia och Klara på tv, fast de är häftiga tjejer.

Braiga saker just nu:

Att skidåkning är sagolikt underbart ibland. Det bästa som finns i livet när det ligger en ny decimeter pulver i backen och man bara flyter.

Att det blir sommar varje år igen. Att få smaka salt om läpparna. Fast det känns ljusår bort när det idag har snöat cirka alla mina vakna minuter.

  

Jag Skriver CV, försöker att få det att låta som - Hej jag är bra!

Det går långsamt.

Jag skulle vilja skriva ett galet och urflippat CV, Hur gör man för att inte låta boring och inte oseriös? Hur gör man för att låta som en som alla absolut måste ha? Hur gör jag för att låta precis som jag är?

  

Det var skönt på förskolan förra sommaren, krabbfiske på stranden och bada i poolen på altanen. Kan hända att jag hamnar där en aning i år också.

  

Fem dagar sen SM helg och sen en vecka i skolbänken i backen. Skönt med en kort paus från jobbet.  Ibland känns det lite som 9 till 5 jobb och man längtar efter lunchen, det får inte göra det.

  

Är lite sakning efter alla hemma.

  

Och var är solen? Den ska bannemig ta och pallra sig hit nu när halva mars snart har gått.

  

Sen undrar jag om det är någon som vill följa med mig på hultfredsfestivalen? Jag tänker mig gummistövlar, tält, våtservetter som enda hygientillgång (nästan som på segelbåten mamma), cornflakes i öl till frukost och en massa bra musik. Jag vill dit. Typ 5 år för sent.

Handtag, famntag, klapp och kyss till er.


Kommentarer
Postat av: frida the one and only

HEJ MIN SYSTER!

jag skriver också cv! Igår sökte jag 8 jobb!

Bla på björholmen.



det låter verkligen inte likt dig att vilja åka till hultsfred? jag vill gå på markus krunegård som spelar en dag i april! Kom hem då tack.

pussochhej

2009-03-09 @ 16:58:55
URL: http://fridahellgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det VERKLIGEN så gott att kombinera cornflakes med ÖL???

Är det orsaken till att åka till Hultsfred? I så fall är jag glad att min älsta dotter aldrig varit där...

En försynt och anonym mamma någonstans i Sverige.

2009-03-11 @ 19:52:50
Postat av: Anonym

Tänkte på det där att skriva cv- du e´ju bra...

skriv bara som det kommer!

Om man kan skriva på blogg, så kan man skriva cv!!

Märkvärdigare än så är det inte.

Tänk bara så här: detta jobbet har jag redan, så jag beskriver bara hur jag gör på detta jobbet.

Låter väl enkelt?

Kram från en icke anonym mamma, din mamma.

2009-03-16 @ 22:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0