En dröm.

 

Det finns en grupp på 4 tjejer som åker skidor i färgglada kläder och kallar sig Generation flinga. De har spelat in en skidfilm som heter Catch me if you can. Den är grym. Den ger mig rysningar av glädje och den får mig att le. Jag skulle vilja åka skidor som dem, jag skulle vilja åka puder så. Och jag skulle vilja hoppa utför kilppor.
De åker skidor på stora berg och i skogar med snö som sprutar upp i ansiktet. De åker världen över för att leta efter den bästa av snö, och de får betalt. Det är inte bara guld och gröna skogar (vita), det är risker, det är skador ganska otrevliga, många dagar att resa och det är inte alltid lätt att hitta eller vänta in den bästa av snö.

Men, sen är dem där, de där 5 svängarna då allt liksom flyter, flyger, svävar.

 
Det är en dröm. En dröm uppe bland molnen, inget jag siktar på eller strävar efter men en fantasi, en skön fantasi att glida in i när alla akademiska ord står en upp i halsen. Vackra drömmar där allt är bara vitt, bergen stora och hjärtat lätt.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0