Fina som få.

Idag har varit en ganska dålig dag. Jag har tappat min gråa halsduk och höll på att åka fast i en biljettkontroll på tåget från malmö, men jag lyckades spela oskyldig och tågmannen var snäll. Jag får skärpa mig, kan inte hålla på och utmana kriminaliteten på det där sättet.


Men dåliga dagar får man vara glad för små saker. Som att jag fått ett par headset till mobilen av snälla Britta i korridoren. Som att bästa fröken Ling skrev att hon sökt utbytestermin i Köpenhamn nästa år. Köpenhamn är bara ett tåg och en bro bort. Det är väldigt mycket närmare än Oslo. Även om det inte blir så, så är det härligt att tänka att hon skulle kunna vara ganska nära.


Också har jag fått mail från Amy och Ella i Frankrike. Saknar dem fortfarande ibland. EllaBellaPetronella underbar som få. Amy med chokladögon och envishet till tusen. Och Sören med myror i rumpan och bus i blicken.

 

                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0