Nedräkning har börjat.

Oj vad jag skriver för sällan.

 

Transkribera, roligare kan man ha. Så att säga. Enda roliga är namnet, låter som transibiriska järnvägen. Undrar om det finns några likheter där, typ den tar aldrig slut. Det är tur att det regnar i sälen för annars hade jag kanske rymt.

 

Det har varit mycket åkatåg det senaste, men jag gillar det, för mig är tåg bra, oftast är man på väg någonstans man tycker om att vara. Fast ibland är det ju jobbigt att åka därifrån, förstås. Jag har varit hemma hos familjen och varit lycklig. Träffat vännerna i deras fina lägenheter och hälsat på farmor. Vi tände en brasa och åt sockerkaka med hallon i. Farmor hade inte tänt brasan sen farfar fanns. Det är snart ett år sedan han gick iväg och det var alltid han som tände brasan.

 

Det är inte långt till jul.(jag gör jippiglädjeskutt  när jag tänker på det) Vi har julpyntat lite i köket och på fredag blir det pyssel med pepparkakor, kristyra, nektariner med nejlikor, glögg och russin och risgrynsgröt på korv och vörtbröd.

 

 

Fick tipset om Tegan and Sara av en söt liten skånska. De är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0