Städa varje fredag också varje jul.

Jag har storstädat hela rummet. Toalettringar är inget trevligt fenomen, inget man egentligen pratar om så jag ska inte göra det, men jag har klorinat min. Det känns vuxet.

 

Jag har ett plåster i ena armvecket, har lämnat tre rör med blod hos doktorn som hon ska titta på och se om hon kan hitta en anledning till varför mina fötter och fingrar somnar och sticker.

 

Och jag har ett rött hjärta svävandes i fönstret. Ett likadant som jag hade i Sälen. Men det sprack när jag skulle städa och åka hem. Det hjärtat sprack och gick i yttepyttebitar samtidigt som någon flyttade in i mitt riktiga hjärta.

 

Vi hade pepparkaksmyspys och glögg och och julsånger och julmat i korridoren. Pepparkaksdeg är farligt gott. Det var himla gott och himla mysigt alltihop. Man blev sådär riktigt mätt som man bara blir på julmat. Jag bor i en korridor med väldigt trevliga och roliga tjejer och killar. Idag blir det äpplepaj med falläpplen från Götene och fortsättning på jultemat med tomten är far till alla barnen.

 

                                  
                                 
                                 
                                 
                                  
                                 
                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0