Dagg och björnbärspaj.

Sista dagen på mitt alldeles toppenbra sommarjobb. Även om jag var så trött när jag kom hem igår att jag bara ville sova på en filt så känns det himla tråkigt att sluta. Även om killarna bråkar ibland och inte vill gå och lägga sig eller gå upp så är det väldigt underbara också. Igår när en av killarna kom hem från jobbet kom han direkt fram och gav mig en kram. Alltså jag blev så varm i hela kroppen. Så idag blir det sistadagen björnbärspaj, plockade med mycket fastnande i taggar.

 

 

Jag var i Lysekil med min mor och far. Vi gick i antikaffären, många andra affärer, åt räkor och hade det väldigt mysigt. Körde förbi en hel äng med cikoria, gotlandsblommor i bohuslän.

 

Jag och fröken Ling strosade i staden där det var kulturkalas, efter maten var vi sötsugna och köpte i italiensk choklad i en pappersask. Vi åt den med träpinnar på lejontrappan och orkade ungefär en tredjedel.

På vägen hem var himlen alldeles röd bakom tjörnbron och väldigt vacker och jag körde nästan av vägen när jag försökte ta kort med en hand.

 

Igår satt vi en stund nere i lillahamnen i eftermiddagssol. Kaffe och mörk choklad. Nu är det lugnt i luften sådär som det är i augusti.


Också är det dagg, jag hade glömt stänga dörren till min lilla stuga och det var fukt överallt, fick sova med strumpor.




                                      
                                 
                                     

                                      

                                     

                                     

                                      

                                     

                                      


Kommentarer
Postat av: chili

å så vackra somriga bilder:)

2010-08-20 @ 19:11:44
URL: http://spexarnasfamiljeblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0