sommar som allra bäst.

Igår var jag och syster hos mormor och åt stuvade morötter och belgiska jordgubbar med socker och grädde. Och så tog vi en sväng på stan och jag hittade en alldeles ljuvlig röd klänning med vita prickar på beyond retro, den är alldeles ljuvlig och jag bara längtar efter att få använda den. Den affären är helt underbar, allt är secondhand och man kan liksom känna hur mycket roligt alla kläder har varit med om.
 

Östergötland, vi åkte båt ganska mycket. Åt stoor glass på ett smultronställe vid göta kanal, glassöverdos och lite lätt illamående blandad med ångest. Vandrade upp på berg med fin utsikt och åt mandlar och russin. Var på marknad och köpte fudge och mandelkarameller och en fin ring för 25 kronor. Vi åkte hem till killen som ska till Nya Zeeland och vara skidlärare hela sommaren och lite längre, vi lekte charader, tittade lite på bröllopet och åt gulblåa dammsugare. När vi skulle åka hem hade vi fått en parkeringsbot på 500 kr, förbjuden parkering hur ser den skylten ut nu igen?

 

Och bröllopet, hur sagolikt var det inte? Hur vacker var inte hon och hur fina är de alltså. Jag är helt betagen.

 

Och jag åkte wakeboard och jag blev mörbultad, jag gjorde det lite för honom för att han gillar det så mycket. Men jag hade ont efteråt. Jag kanske gör det igen, för man måste upp på hästen som kastat av en igen va?

 

 Idag har jag långpromenerat med Anna, sen var det heldag i trädgården, solat lite, pysslat om landet, grejat med lillabåten, klippt gräset och plockat blommor till kransar imorgon. För imorgon är midsommar. Vi börjar dagen med att plocka jordgubbar i ottan och sen blir det kransar och stång och sill och sånger och hela fadderullan.  Nästan som midsommar hos farmor och farfar på Lyrön. Det blir fint.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0