Chorizoglass och drunkningsvarning i badhus.

Jag har simmat med Ellen. Det var jobbigt, fick kallsupar och blev trött. Fick simma på för att inte Ellen skulle spurta ifrån mig, och jag som trodde att jag skulle vara den vältränade på pappret av oss. Nej Ellen bossade runt mig i bassängen och beordrade att vi skulle simma utan ben, när det var utan armar så höll jag på att sjunka och fick fuska lite utan att hon såg. Sen kom det vågor i bassängen och det kändes som att vara mitt ute i en storm fast i ett badhus. Så vi tog oss upp, med nöd och näppe då vågorna nästan drog tillbaka mig ner från stegen. Det luktade väldigt mycket klor av handduken i mitt lilla rum efteråt, men det var trevligt. Och eftersom jag fick ett klippkort med några gånger kvar av Ellen så kanske jag tar mig dit för en liten simtur igen.

 

Vi var på en rättegång. En dotter som sa att hennes mamma slagit henne med det sa inte mamman. Det var otrevligt och lite sorgligt att höra en femtonårig flicka säga att när det är dåligt hemma är det katastrof.

 

Jag har varit i Östergötland och firat en pappa som fyllde 50. En dag som gick i korvens tecken. Vi vaknade klockan 7 av sång och 20 personer som grillade korv på altanen. Sen var det stora festen på kvällen, sång med gitarr och fina tal och en massa presenter. Pappan fick 11 Whisky flaskor, varav en på 4 liter. Hoppas han inte dricker alla på en vecka. Det var korv i alla maträtter, lammkorv på förrättstallriken, isterband till huvudrätten osttallrik med chorizoglass till efterrätt. Något av det konstigaste jag smakat, kanske inte världens fullträff. En rolig kväll och tryckare med en fin rödhårig sista dansen.

 

På lördag blir det sittning med klassen. Rocktema bestämt och jag jublar inte. Jag kommer inte komma i svartmålning och nitar, jag kan bara inte. Så det får bli något annat.

 

Jag skulle vilja ha Sälen på cykelavstånd mest just nu. För solen skiner där nu och gör den världen så vacker den kan vara.
Och snart kommer snön var underbart sorbet-mjuk. Och jag skulle vilja ha solglasögon och få lite färg på mina likbleka kinder. Och det finns en tågbiljett för 220 k.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0