Ett skepp komer lastat med vår.

Idag har det varit vår, varmt som nästan sommar. Man blev lycklig i varenda liten centimeter av kroppen.  Solglasögonen är framme, ska få stanna i väskan beredda att användas. Och man behöver nästan inte vantar när man cyklar. Jag tror på våren i Lund. Snart sitta på balkongen och ropa efter fräknarna. 

 

Och jag har köpt ett par nya converse. Alldeles vita.

 

Det var sittning med klassen i helgen. Rocktemat med tillhörande nitar och svart och sådant kändes lite obehagligt och inte helt som min grej så jag bar en blågrön rockring. Det är svårt att rocka rockring, speciellt när man druckit två glas vin. Men det hade varit roligt att kunna, jag kanske ska ta och öva lite, ifall jag någon annan gång skulle vilja hålla ett litet uppträdande.

 

Igår var världen en dag där människor bara dog. Läste ett rättsfall med en pojke som blev ihjälsparkad. Var på bio, väldigt fin och sorglig historia. Några dog. Och sen var det efterlyst på tv, där människor också dött för att andra gjort hemska saker. Blev lite matt och tänkte att jag ska bli en bättre människa så kanske världen skonar mig och låter alla mina finnas för alltid. Typ inte gå mot röd gubbe, eller tjuvåka på tåget. Jag ska till och med plocka ur diskmaskinen varje gång jag ser att den är körd.

 

Åker till broder i Kalmar imorgon. Ska bli så skoj att få se deras lilla hus och kudden de sytt till bänken där man sitter och tar på sina skor. Också ska vi grilla och åka till Öland.

 

Nästa vecka är det påsk och den ska bli hemma med familjen för första gången på flera år. Himmla bra.

 

Molotov Jive, Hold me tight (like a gun). För bra för att inte lyssna på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0