Hej igen, det var lite längesen.

Nu är rullväskan åter i Lund. Den har fart och åkt och dragit, släpats längs snöiga eller slaskiga vägar en del det senaste.

 

Jag har varit i Sälen lite grann. Jag har skrivit en hemtenta, jobbat i skidskolan och träffat många trevliga danskar, frusit ofantligt om mina tår och näsa och kinder. Många vita köldfläckar i ansikten under de kallaste – 25 dagarna. Jag har haft så mycket kläder på att jag knapp kunnat vrida på huvudet, och tre par vantar så jag inte kunde greppa liften själv. Jag har bakat små söta semlor, lyssnat på höga hejaskrik under alla OS kvällar, tittat en del själv men mest inte. Mest kommenterat onödiga saker som braiga svenska längdåkarkillens fylliga läppar eller ställt frågor som avslöjar hur lite jag hänger med trots att jag sitter i samma soffa som fanatikerna. Jag har haft svårt att dölja att jag inte varit överdrivet intresserad av typ curling och hockey och längdskytte.

 

Och så har vi ätit sushi på skönaste restaurangen en vanlig tisdagkväll efter hårt slit på gymmet. Det var väldeligen mysigt och gott i högsta grad, sushi ska bli min nya favorit.

 

Sista dagen innan hemfärd hade jag en tretimmars lektion med två danskar, var ganska opeppad men den blev grym, vi hade görskoj, åkte skog och pucklar och rejsade i skicrossbanan.

 

Det var lite tungt att dra iväg väskan sätta sig på bussen därifrån.

 

Det blev ett stopp hos farmor och en lång frukost med skratt och hennes fina minnen. Hon kan prata om farfar så väldigt fint så jag blir tårögd.

 

 

Sen åkte jag med Anna och Henke i bilen till Lund. De skulle på bal på slottet så jag skålade och vinkade av dem. Tyckte de var rysligt snygga och önskade att jag också fick gå på en bal och vara så fin man kan arm i arm med en kille i vit fluga och byxor med revärer.

Dagen efter kunde man känna en millimeter av våren när vi promenerade in för att äta lunch. Jag åt falafel för första gången, några slags svårdefinierade friterade grönsaks bollar i en brödrulle med sallad. Det var helt okej och ganska gott.

 

Nu ska jag börja läsa lite böcker och fokusera på att vara här jag är. Försöka iallafall.


Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0